Εργοθεραπεία
Η Εργοθεραπεία ασχολείται με διαταραχές που εμποδίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών, με σκοπό την ανάπτυξη της λειτουργικότητας και της εξέλιξης του παιδιού, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει ικανοποιητικά στις απαιτήσεις της καθημερινότητάς του.
Η Εργοθεραπεία βελτιώνει τις δεξιότητες στους τομείς ανάπτυξης:
- Την αυτοεξυπηρέτηση του παιδιού και την ανεξαρτητοποίησή του σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής όπως η σίτιση, ένδυση-υπόδηση, ασφάλεια, μετακίνηση, προσωπική υγιεινή.
- Την παραγωγικότητα του παιδιού όπου εκτιμάται η ικανότητά του στον τομέα του έργου. Για το παιδί «έργο» είναι το παιχνίδι και η μαθησιακή του εξέλιξη.
- Την κινητικότητα του παιδιού, όπου αξιολογείται κυρίως η ικανότητά του να συντονίζει μέρη του σώματος (άνω και κάτω άκρων) λεπτής ή αδρής κινητικότητας.
- Κατάλληλη Παρέμβαση στο άτομο και το περιβάλλον του, με βάση τις ανάγκες του.
- Τις αισθητηριακές δεξιότητες του παιδιού, όπου εκτιμάται η ικανότητά του στην αντίληψη που έχει με το σώμα του (σωματογνωσία) και το πώς αντιλαμβάνεται τη σχέση του σώματος με το περιβάλλον (κιναισθησία). Επίσης εκτιμάται η οπτική και ακουστική αντιληπτικότητα (αντίληψη του ατόμου οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων) και η στερεογνωσία (προσδιορισμός μεγέθους, υφής και σχήματος αντικειμένου).
- Τις γνωστικές δεξιότητες του παιδιού, όπου εκτιμάται η ικανότητά του στην αντίληψη, τη μνήμη, προσοχή – συγκέντρωση, σκέψη, επικοινωνία, κρίση και άλλες νοητικές ικανότητες που απαιτούνται για τη διαδικασία επεξεργασίας των γνωστικών πληροφοριών.
- Τη συμπεριφορά και κοινωνικοποίηση του παιδιού, έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε μια κοινωνική κατάσταση. Να έχει αυτογνωσία, να συμμετέχει σε δυαδικές και ομαδικές σχέσεις (αλληλεπίδραση με οικείους και μη). Επίσης να ακολουθεί κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς.
Πότε ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία;
Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπευτών, η Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση και η Θεραπευτική Παρέμβαση είναι απαραίτητη όταν το παιδί σας:
- Αρνείται να παίξει με τα παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοεξυπηρετηθεί.
- Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (αδύναμο).
- Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα.
- Πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα και έχει δυσκολία να υπολογίσει την θέση του σώματός του σε σχέση με το περιβάλλον.
- Σπάει εύκολα τα παιχνίδια ή τις μπογιές του.
- Δεν του αρέσει να χοροπηδάει, να κάνει κούνια ή να ανεβαίνει σε ψηλά αντικείμενα.
- Έχει δυσκολία να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει πάζλ ή να κόβει με το ψαλίδι.
- Υπάρχει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου.
- Είναι υπερκινητικό, δυσκολεύεται να ελέγξει την υπερδραστηριότητα του.
- Είναι παρορμητικός.
- Είναι παθητικό, πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο.
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά, το μπάνιο ή το κούρεμα.
- Ξαφνιάζεται εύκολα, είναι ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
- Δεν εξερευνά το περιβάλλον.
- Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη.
- Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από τα άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.
- Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων.
- Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί, τα γράμματά του είναι δυσανάγνωστα.
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
- Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση.
- Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας.
- Ξεχνάει πράγματα που έχει μάθει.
Φόρμα Ενδιαφέροντος
Ελάτε σε επαφή μαζί μας
Ανοίξτε τον δρόμο για νέες δυνατότητες! Επικοινωνήστε μαζί μας και γνωρίσετε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που καλλιεργεί την προσωπική ανάπτυξη. Με εξειδικευμένες θεραπείες και προσεγγίσεις, είμαστε εδώ για να προσφέρουμε λύσεις που αγκαλιάζουν τις μοναδικές ανάγκες κάθε παιδιού.